Zoek met AI op een nieuwe manier naar belangrijk beleid, ontvang samenvattingen en notificaties. Meer op de hoogte van beleid, in minder tijd.
Probeer voor €1Direct toegang, geen verplichtingen, eerste 2 weken voor €1.
In de motie van Ploumen en anderen wordt opgewezen dat veel Nederlandse jongeren last hebben van overgewicht. De huidige marketingregels voor ongezonde producten gericht op kinderen blijken onvoldoende effectief. Er wordt verzocht om strengere afspraken en een verbod op kindermarketing per 2022.
De motie, ingediend door Ploumen en enkele mede-ondertekenaars, benoemt het probleem van overgewicht onder Nederlandse jongeren, dat bijna 12% van deze groep betreft. Daarnaast wordt vastgesteld dat er ondanks eerdere toezeggingen van de levensmiddelenindustrie nog steeds ongepaste reclamecampagnes ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2018-2019
Motie van het lid Ploumen c.s. over een algeheel verbod op kindermarketing
Tweede Kamer
2
425
Preventief gezondheidsbeleid
4cf9368f-8e4c-4c06-a7bd-ac907216efa4
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.