De motie van Kisteman vraagt om meer wetenschappelijk onderbouwde lesmethodes in het onderwijs. Het kabinet wordt verzocht onderzoek te doen naar ondersteuning voor leraren en schoolleiders. Er wordt gepleit voor een database voor evidence-informed methodes.
In de motie ingediend door Kisteman op 28 november 2024 wordt gesteld dat scholen en hun medewerkers autonoom kunnen kiezen welke lesmethodes en materialen ze gebruiken. Deze keuzevrijheid leidt echter tot een complexe markt met een grote variëteit aan methodes, wat het voor scholen moeilijk maakt o...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2024-2025
Motie van het lid Kisteman over de wenselijkheid dat scholen met wetenschappelijk onderbouwde les- en leermethodes werken
Tweede Kamer
2
83
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2025
a8cd2554-206f-46c3-936e-bf8cfe2ca26e
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.