De motie van leden Beertema en Wilders pleit ervoor dat woke-ideologie en identiteitsdenken geen plaats mogen hebben in het primair en voortgezet onderwijs. Dit document is relevant voor onderwijsinstellingen, beleidsmakers en politieke partijen die zich bezighouden met onderwijshervormingen. De indieners stellen dat het onderwijs zich moet concentreren op kennisoverdracht zonder activistische invloeden.
Op 5 december 2022 is er een motie ingediend door de leden Beertema en Wilders tijdens het Wetgevingsoverleg over de begroting van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap voor het jaar 2023. In deze motie wordt vastgesteld dat de woke-ideologie, die steeds meer invloed heeft in het prima...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2022-2023
Motie van de leden Beertema en Wilders over uitspreken dat de woke-ideologie en het identiteitsdenken geen plaats meer mogen hebben in het primair en voortgezet onderwijs
Tweede Kamer
2
151
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2023
5a255258-0730-40aa-b5a3-539902b0c926
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.