De motie roept de regering op om een actieplan op te stellen voor de verbetering van leesvaardigheid bij leerlingen in Nederland. Dit is noodzakelijk gezien de negatieve PISA-resultaten en de lage leesmotivatie. Er wordt gestreefd naar een significant hoger niveau van basisvaardigheden binnen tien jaar.
In deze motie, voorgesteld door leden Gündogan en De Hoop, wordt de aandacht gevestigd op de zorgwekkende leesvaardigheid van Nederlandse leerlingen, zoals blijkt uit de PISA-resultaten. Het rapport benadrukt de negatieve trend in leesvaardigheid en de laagste scores op het gebied van leesmotivatie ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2021-2022
Motie van de leden Gündogan en De Hoop over een concreet langeretermijnactieplan om hoger te scoren op het algemene basisvaardighedenniveau
Tweede Kamer
2
36
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2022
272099c9-fd1a-4d2a-8f7a-1233b5044dc1
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.