Motie10 februari 2020
Dutch Flag

Motie van het lid Van den Hul c.s. over de diversiteit van de bestuurlijke top in het hoger onderwijs

Tweede Kamer

Korte AI Samenvatting

Een motie vraagt de regering om diversiteit te bevorderen in het hoger onderwijs. De focus ligt op het vergroten van de vertegenwoordiging van vrouwen en mensen met een migratieachtergrond in bestuurlijke topfuncties. Er worden concrete maatregelen uit het actieplan diversiteit in onderzoek verwacht.

Uitgebreide AI Samenvatting

Deze motie, voorgesteld door leden van de Tweede Kamer, richt zich op de noodzaak om het personeelsbestand van instellingen in het hoger onderwijs beter te laten aansluiten bij de diversiteit binnen de samenleving. De sociaaleconomische Raad heeft benadrukt dat er een grotere vertegenwoordiging van ...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

Bekijk het volledige document

Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!

Vergaderjaar

2019-2020

Onderwerp

Motie van het lid Van den Hul c.s. over de diversiteit van de bestuurlijke top in het hoger onderwijs

Organisatie

Tweede Kamer

Kamer

2

Volgnummer

821

Tweede Kamer document

Bekijk op tweedekamer.nl

Document Informatie

Originele titel:

Hoger Onderwijs-, Onderzoek- en Wetenschapsbeleid

Originele document ID:

97abbffb-f0bc-4153-b8a9-54c59ccba648

Bron Systeem:

Tweede Kamer

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Tweede Kamer

10 januari 2020 - 10 maart 2020

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.