Motie (gewijzigd/nader)16 november 2021
Dutch Flag

Gewijzigde motie van het lid De Hoop over inventariseren of en hoe scholen buddysystemen voor beginnende leraren vormgeven (t.v.v. 27923-432)

Tweede Kamer

Korte AI Samenvatting

De motie vraagt de regering scholen te onderzoeken met buddy-systemen voor startende leraren. Dit om de vicieuze cirkel van werkdruk en lerarentekort te doorbreken. Het initiatief is geïnspireerd door de scholengemeenschap Canisius.

Uitgebreide AI Samenvatting

In deze gewijzigde motie, voorgesteld door het lid De Hoop, wordt de ernstige werkdruk in het onderwijs en het lerarentekort benoemd als belangrijke problemen. Daarbij wordt opgemerkt dat één derde van de leraren al na vijf jaar de sector verlaat, wat de vicieuze cirkel verder verergert. De motie pl...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

Bekijk het volledige document

Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!

Vergaderjaar

2021-2022

Onderwerp

Gewijzigde motie van het lid De Hoop over inventariseren of en hoe scholen buddysystemen voor beginnende leraren vormgeven (t.v.v. 27923-432)

Organisatie

Tweede Kamer

Kamer

2

Volgnummer

435

Tweede Kamer document

Bekijk op tweedekamer.nl

Document Informatie

Originele titel:

Werken in het onderwijs

Originele document ID:

b95a38e4-b0bd-450b-830f-19f03f9ab3dd

Bron Systeem:

Tweede Kamer

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Tweede Kamer

16 oktober 2021 - 16 december 2021

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.