De motie verzoekt de regering om bureaucratische obstakels weg te nemen, zodat samenwerkingsverbanden hun onbenutte reserves kunnen inzetten voor autismeprogramma’s in het onderwijs. Onderzoek toont aan dat autistische leerlingen vaak thuiszitten of schoolverlaten. Effectieve programma's kunnen schoolresultaten verbeteren en de arbeidsparticipatie verhogen.
In de motie, ingediend door het lid Van Zanten, wordt aandacht gevraagd voor de situatie van autistische leerlingen, die volgens onderzoek van het Nederlands Autisme Register en CBS sterk oververtegenwoordigd zijn onder thuiszitters en schoolverlaters. De motie stelt vast dat samenwerkingsverbanden ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2024-2025
Motie van het lid Van Zanten over bureaucratische belemmeringen wegnemen voor het inzetten van onbenutte reserves van samenwerkingsverbanden voor autismeprogramma's in het onderwijs
Tweede Kamer
2
99
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2025
363e863a-f6a2-4d99-8395-0eb29a0127a3
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.