Deze motie van lid Pijpelink roept de regering op om de wettelijke onderwijsvrijheid te respecteren door scholen de keuze te laten maken uit diverse leermiddelen. Het document is relevant voor zowel onderwijsprofessionals als beleidsmakers binnen het Ministerie van Onderwijs. De motie werd voorgesteld tijdens het wetgevingsoverleg op 10 juni 2024.
In deze motie, ingediend door het lid Pijpelink tijdens het Wetgevingsoverleg van 10 juni 2024, wordt een belangrijk principe voor het funderend onderwijs besproken. De motie stelt voor dat de overheid de kerndoelen en eindtermen vaststelt, terwijl de educatieve uitgeverijen verantwoordelijk zijn vo...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2023-2024
Motie van het lid Pijpelink over het uitgangspunt hanteren dat de overheid de kerndoelen en eindtermen vaststelt en scholen hun eigen keuzes maken uit het aanbod van methodes van educatieve uitgeverijen
Tweede Kamer
2
9
Jaarverslag en slotwet Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2023
ad39ec54-0cfd-4a05-bf4b-b29f541f93dc
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.