Ontdek nu BeleidsRadar voor maar 1 euro

Zoek met AI op een nieuwe manier naar belangrijk beleid, ontvang samenvattingen en notificaties. Meer op de hoogte van beleid, in minder tijd.

Probeer voor €1

Direct toegang, geen verplichtingen, eerste 2 weken voor €1.

Motie19 januari 2022
Dutch Flag

Compensatie voor studenten na leenstelsel

Tweede Kamer

Korte AI Samenvatting

De motie vraagt om compensatie voor studenten die tussen 2015 en 2023 hebben geleend. Het nieuwe kabinet heeft €1 miljard gereserveerd voor 1 miljoen studenten. De compensatie zou vergelijkbaar moeten zijn met de basisbeurs die eerdere studenten ontvingen.

Uitgebreide AI Samenvatting

In deze motie, voorgesteld door leden van verschillende politieke partijen, wordt gepleit voor een eerlijke compensatie voor studenten die tussen 2015 en 2023 onder het leenstelsel hebben gestudeerd. Voorheen ontvingen studenten tot 2015 gemiddeld € 14.000 aan basisbeurs, terwijl de huidige generati...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

Vergaderjaar

2021-2022

Onderwerp

Motie van het lid Simons c.s. over studenten op een behoorlijke wijze compenseren

Organisatie

Tweede Kamer

Kamer

2

Volgnummer

160

Tweede Kamer document

Bekijk op tweedekamer.nl

Document Informatie

Originele titel:

Kabinetsformatie 2021

Originele document ID:

b47b3cc2-7343-4e93-8340-4b84fa9adbc3

Bron Systeem:

Tweede Kamer

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Tweede Kamer

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.