De motie vraagt om aandacht voor Joodse verhalen in het onderwijs. Dit moet helpen bij het bestrijden van antisemitisme en discriminatie. Het verzoekt de regering om persoonlijke verhalen van nazaten van slachtoffers structureel op te nemen in het curriculum.
In de motie, voorgesteld door de leden Segers en Ellian, wordt benadrukt dat educatie een cruciale rol speelt in het bestrijden van antisemitisme, racisme en discriminatie. De Kamer stelt voor dat het burgerschapsonderwijs meer ruimte moet bieden aan persoonlijke verhalen van nazaten van overlevende...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2022-2023
Motie van de leden Segers en Ellian over persoonlijke verhalen over de Tweede Wereldoorlog door nazaten van overlevenden en slachtoffers van de Holocaust een structurele plek in het onderwijs geven
Tweede Kamer
2
108
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2023
f118959c-3fd6-40ac-81ae-8aea26d351f5
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.