Zoek met AI op een nieuwe manier naar belangrijk beleid, ontvang samenvattingen en notificaties. Meer op de hoogte van beleid, in minder tijd.
Probeer voor €1Direct toegang, geen verplichtingen, eerste 2 weken voor €1.
Deze motie van leden Krul en Van der Graaf vraagt het kabinet om de maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) niet meer als enige besluitvormingsinstrument in het infrastructuurbeleid te gebruiken. Daarnaast bepleiten zij een herziening van de MKBA en pleiten voor minder eenzijdig rendementsdenken. Dit is vooral relevant voor besluitvormers binnen de infrastructuur en verkeersveiligheid.
Op 13 april 2023 hebben de leden Krul en Van der Graaf een motie ingediend in de Tweede Kamer over verkeersveiligheid en de gebruikte analysemethoden binnen het infrastructuurbeleid. In hun motie constateren zij dat de maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) en de Integrale Mobiliteitsanalyse (I...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2022-2023
Motie van de leden Krul en Van der Graaf over de maatschappelijke kosten-batenanalyse niet meer gebruiken als enige besluitvormingsinstrument in het infrastructuurbeleid
Tweede Kamer
2
1047
Maatregelen verkeersveiligheid
35536230-707f-4e4a-83bf-fa310fb41915
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.