Zoek met AI op een nieuwe manier naar belangrijk beleid, ontvang samenvattingen en notificaties. Meer op de hoogte van beleid, in minder tijd.
Probeer voor €1Direct toegang, geen verplichtingen, eerste 2 weken voor €1.
Deze motie vraagt de regering om onderzoek te doen naar de effecten van digitale systemen in het onderwijs, vooral wat betreft discriminatie door algoritmen. De initiatiefnemers, Ergin en Van Baarle, wijzen op de risico's die voortkomen uit een onvoldoende kennis van deze technologie. De motie is relevant voor schoolbesturen, docenten, ouders en leerlingen.
Op 16 mei 2024 hebben de leden Ergin en Van Baarle een motie ingediend in de Tweede Kamer om onderzoek te stimuleren naar de effecten van digitale systemen, zoals algoritmen, in het onderwijs. Het onderzoek, uitgevoerd door KBA Nijmegen en ResearchNed in opdracht van het College voor de Rechten van ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2023-2024
Motie van de leden Ergin en Van Baarle over onderzoeken naar de effecten van digitale systemen stimuleren en hieraan bijdragen
Tweede Kamer
2
1168
Informatie- en communicatietechnologie (ICT)
3d3765e8-5ecc-4ee6-97b8-1f0258be7987
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.