De motie van Pijpelink en Soepboer pleit voor het hernieuwen van het professioneel statuut van leraren. Het onderstreept het belang van autonomie voor leraren om de aantrekkelijkheid van het beroep te vergroten. Deze motie is relevant voor onderwijsprofessionals en beleidsmakers in het onderwijs.
Op 27 maart 2024 hebben de Tweede Kamerleden Pijpelink en Soepboer een motie ingediend die gericht is op het versterken van de autonomie van leraren in het primair en voortgezet onderwijs. Ze stellen dat de huidige beleving van leraren, die zich vaak als uitvoerders van beleid voelen, schadelijk is ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2023-2024
Motie van de leden Pijpelink en Soepboer over het professioneel statuut nieuw leven inblazen en zoeken naar aanvullende mogelijkheden om de autonomie van individuele leraren te vergroten
Tweede Kamer
2
465
Werken in het onderwijs
66c3a716-947e-44d0-b89a-dc11c3dc0244
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.