In een motie pleit het lid Ergin voor aandacht voor discriminatie in het onderwijs. Onderzoek toont aan dat leerlingen met niet-Europese namen lagere schooladviezen krijgen, ondanks gelijke scores. De motie roept de regering op om dit probleem structureel te adresseren in het beleid voor kansengelijkheid.
De motie van het lid Ergin, ingediend in de Tweede Kamer, richt zich op de problematiek van discriminatie in het onderwijs. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met niet-Europese namen gemiddeld een lager schooladvies ontvangen, ondanks dat hun intelligentie- en vaardigheidsscores gelijk zijn aan die...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2024-2025
Motie van het lid Ergin
Tweede Kamer
2
825
Primair Onderwijs
d902b1c7-3524-49ac-85cd-7730cce2d135
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.