Het lid Haage verzoekt de regering om kernindicatoren voor kansengelijkheid in onderwijs vast te stellen. Dit moet de monitoring en evaluatie van maatregelen ter vermindering van kansenongelijkheid verbeteren. De focus ligt op onderwijsloopbanen van leerlingen in plaats van afzonderlijke prestaties.
In een motie heeft het lid Haage van de Tweede Kamer gevraagd om aandacht voor kansengelijkheid in het onderwijs. De motie benadrukt dat het van belang is om kansen voor elk kind te waarborgen, ongeacht hun achtergrondkenmerken. Haage pleit ervoor om sectoroverstijgende kernindicatoren rondom kansen...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2024-2025
Motie van het lid Haage
Tweede Kamer
2
11
Jaarverslag en slotwet Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2024
f2d0f488-e49f-424d-906d-af28926ed23c
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.