Dit rapport onderzoekt de ontwikkeling van leerlingvaardigheden in het voortgezet onderwijs tot en met 2025. Er zijn significante veranderingen geconstateerd in taalvaardigheid en rekenen, vooral na de coronapandemie. Het onderzoek analyseert ook verschillen tussen schooltypen en geslachten.
Het rapport beschrijft de ontwikkeling van leerlingvaardigheden in de onderbouw van het voortgezet onderwijs tot en met schooljaar 2024/2025. De analyses laten een aanhoudende daling zien in Nederland, met name in leesvaardigheid en woordenschat, terwijl de Engelse vaardigheden een positieve ontwikk...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Cito Trends in het voortgezet onderwijs 2025
Tweede Kamer
2
-1
None
c267bcd0-d3c9-4f8f-ab94-eb763e17e59b
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.