De motie vraagt om behoud van uren voor kernprofielvakken. Basisvaardigheden zoals burgerschap en digitale geletterdheid moeten in alle vakken terugkomen. Er is speciale aandacht voor de positie van Frans en Duits.
Deze motie, voorgesteld door het lid Ceder en medeondertekend door Pijpelink en Stoffer, richt zich op de onderwijsstructuur in het primair onderwijs. De motie constateert dat de huidige plannen van de regering leiden tot een vermindering van uren voor kernprofielvakken, zoals natuurkunde, biologie ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2024-2025
Motie van het lid Ceder c.s. over de ontwerpruimte voor de kernprofielvakken in de bovenbouw handhaven op het niveau waarbij de ontwerpruimte blijft overeenkomen met de bestaande studielast voor deze vakken
Tweede Kamer
2
767
Primair Onderwijs
baba32c2-d0dd-41a3-84df-c97f87dff7df
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.