De evaluaties van de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s en het Convenant Schoon en Emissieloos Bouwen tonen aan dat de doelen ambities zijn die haalbaar zijn, maar dat er nog belangrijke stappen gezet moeten worden, vooral omtrent stikstofreductie. De SEBA heeft geleid tot de vergroting van emissieloze bedrijfsauto’s, terwijl het convenant voortgang toont in emissieloos bouwen. Er zijn aanbevelingen gedaan voor het verbeteren van communicatie en naleving.
In een brief aan de Tweede Kamer deelt de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat evaluatierapporten over de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA) en het Convenant en Routekaart Schoon en Emissieloos Bouwen (SEB). De SEBA, die van 2021 tot en met 2024 liep, heeft ongeveer €127...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Evaluatie SEBA en Convenant en Routekaart SEB
Tweede Kamer
2
-1
None
4c5ffc89-144d-4f74-8042-1def621b72c6
Zoekt in alle beleidsdocumenten via AI search, net als op de chat pagina
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.