De motie vraagt onderzoek naar de tijd die leraren hebben voor het nakijken van schrijfopdrachten. Dit is van belang voor de schrijfvaardigheid van leerlingen. Het doel is om administratieve lasten te verlichten en voldoende aandacht voor schrijfopdrachten in toetsen te waarborgen.
In de Tweede Kamer is een gewijzigde motie gepresenteerd waarin wordt verzocht om onderzoek naar de tijd die leraren in het funderend onderwijs hebben voor het nakijken van schrijfopdrachten. Deze motie, ingediend door Boomsma en mede-ondertekenaars, constateert dat steeds meer leerlingen moeite heb...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Gewijzigde motie van het lid Boomsma c.s. over voldoende tijd voor leraren voor het nakijken van schrijfopdrachten (t.v.v. 36699-31)
Tweede Kamer
2
-1
Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het primair onderwijs BES, de Wet op de expertisecentra, de Wet voortgezet onderwijs 2020 en de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in verband met de herziening van de wettelijke grondslagen van de kerndoelen met focus op lezen, schrijven en rekenen (Wet herziening wettelijke grondslagen kerndoelen)
3a490670-3cfa-4272-bb81-3ccc47378ca2
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.