In de Tweede Kamer is een gewijzigde motie ingediend die zich richt op het stimuleren van leesbevordering onder leraren. Ondanks dat 94% van de docenten het belangrijk vindt om lezen te bevorderen, leest slechts de helft zelf boeken. De motie vraagt de regering om informatie over leesbevordering in de lerarenopleiding en de mogelijkheid van gratis bibliotheekabonnementen voor leraren.
Tijdens een vergadering van de Tweede Kamer is een gewijzigde motie gepresenteerd door een lid Moorman en medeauteurs die de focus legt op leesbevordering onder leraren. Uit de besproken bevindingen blijkt dat 94% van de docenten het essentieel vindt om lezen van boeken en verhalen te stimuleren in ...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Gewijzigde motie van het lid Moorman c.s. over leesbevordering in de lerarenopleiding en onder leraren (t.v.v. 36699-26)
Tweede Kamer
2
-1
Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het primair onderwijs BES, de Wet op de expertisecentra, de Wet voortgezet onderwijs 2020 en de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in verband met de herziening van de wettelijke grondslagen van de kerndoelen met focus op lezen, schrijven en rekenen (Wet herziening wettelijke grondslagen kerndoelen)
dad7b5a5-53c0-474e-9c69-b2ee4c84b522
Zoekt in alle beleidsdocumenten via AI search, net als op de chat pagina
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.