Dit beleidsrapport onderzoekt de leergroei van leerlingen in het basisonderwijs vijf jaar na de COVID-19-pandemie. Het laat zien dat de leergroei op domeinen als begrijpend lezen, spelling, en rekenen-wiskunde vergelijkbaar is met die van vóór COVID-19, maar er zijn nog steeds significante achterstanden bij bepaalde leerlinggroepen. De verschillen tussen leerlingen met verschillende opleidingsniveau's van ouders blijven merkbaar, hoewel deze in sommige opzichten zijn afgenomen.
In dit rapport van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) wordt de ontwikkeling in de leergroei van basisschoolleerlingen vijf jaar na de COVID-19-pandemie geanalyseerd. Het rapport vergelijkt de huidige leergroei in domeinen zoals begrijpend lezen, spelling, en rekenen-wiskunde met de leergr...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Ontwikkeling in de leergroei in het basisonderwijs vijf jaar sinds COVID-19
Tweede Kamer
2
-1
None
5d056ae5-6ef4-4be7-864e-cd894123913b
Zoekt in alle beleidsdocumenten via AI search, net als op de chat pagina
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.