Dit document beschrijft de methode voor het berekenen van luchtvaartemissies in Nederland, waaronder LTO-emissies, APU-emissies en banden- en remslijtage. Het aim is om emissies uniform en transparant vast te stellen in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De methodologie is gebaseerd op internationale richtlijnen en stelt belangrijke emissieparameters vast.
In dit document wordt een uitgebreide methode gepresenteerd voor het berekenen van de luchtvaartemissies van luchtvaartuigen in Nederland, specifiek gericht op de Landing & Take-Off (LTO) cyclus. Het gaat hierbij om de emissies van diverse luchtverontreinigende stoffen, voortkomend uit het gebruik v...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2025-2026
Methode voor de berekening van de luchtvaartemissies
Tweede Kamer
2
-1
None
1e193c54-ab91-474d-861b-d3ab3ac9d306
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.