Bijlage4 november 2025

Methode voor de berekening van de luchtvaartemissies

Tweede Kamer

Korte AI Samenvatting

Dit document beschrijft de methode voor het berekenen van luchtvaartemissies in Nederland, waaronder LTO-emissies, APU-emissies en banden- en remslijtage. Het aim is om emissies uniform en transparant vast te stellen in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De methodologie is gebaseerd op internationale richtlijnen en stelt belangrijke emissieparameters vast.

Uitgebreide AI Samenvatting

In dit document wordt een uitgebreide methode gepresenteerd voor het berekenen van de luchtvaartemissies van luchtvaartuigen in Nederland, specifiek gericht op de Landing & Take-Off (LTO) cyclus. Het gaat hierbij om de emissies van diverse luchtverontreinigende stoffen, voortkomend uit het gebruik v...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

Bekijk het volledige document

Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!

Vergaderjaar

2025-2026

Onderwerp

Methode voor de berekening van de luchtvaartemissies

Organisatie

Tweede Kamer

Kamer

2

Volgnummer

-1

Tweede Kamer document

Bekijk op tweedekamer.nl

Document Informatie

Originele titel:

None

Originele document ID:

1e193c54-ab91-474d-861b-d3ab3ac9d306

Bron Systeem:

Tweede Kamer

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Tweede Kamer

4 oktober 2025 - 4 december 2025

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.