De motie vraagt om samenwerking tussen de regering en onderwijsinstellingen om afhankelijkheid van niet-Europese technologie te verminderen. Er moet een plan worden gemaakt om kwetsbaarheden te identificeren en aan te pakken. Dit is onderdeel van een bredere discussie over digitalisering in het onderwijs.
In de motie, ingediend door leden Kathmann en Rooderkerk, wordt aandacht gevraagd voor de afhankelijkheid van niet-Europese technologie in de publieke sector, met name in het onderwijs. Deze afhankelijkheid wordt gezien als schadelijk voor de autonomie, privacy en kennisveiligheid. De motie stelt vo...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2025-2026
Motie van de leden Kathmann en Rooderkerk
Tweede Kamer
2
70
Digitale leermiddelen
79be0bae-6d9d-4992-ae7f-9ea001dbdedf
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.