De motie vraagt om beperking van toegang tot leerlingvolgsystemen voor ouders. Dit bevordert de zelfstandigheid van leerlingen en vermindert de toetsdruk. De regering moet met scholen in gesprek om dit te regelen.
In het tweeminutendebat over digitalisering en leermiddelen in het funderend onderwijs is een motie ingediend door een lid. Deze motie constateert de hoge toetsdruk in Nederland, met een gemiddelde van 102 cijfers per leerling per jaar. Door deze druk ervaren leerlingen veel prestatiedruk, vooral wa...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
2024-2025
Motie van het lid Rooderkerk c.s.
Tweede Kamer
2
64
Digitale leermiddelen
8c2bd562-b7e6-48ab-a255-78d4abb27212
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.