Motie19 november 2025

Motie van de leden Kathmann en Rooderkerk

Tweede Kamer

Korte AI Samenvatting

De motie vraagt om samenwerking tussen de regering en onderwijsinstellingen om afhankelijkheid van niet-Europese technologie te verminderen. Er moet een plan worden gemaakt om kwetsbaarheden te identificeren en aan te pakken. Dit is onderdeel van een bredere discussie over digitalisering in het onderwijs.

Uitgebreide AI Samenvatting

In de motie, ingediend door leden Kathmann en Rooderkerk, wordt aandacht gevraagd voor de afhankelijkheid van niet-Europese technologie in de publieke sector, met name in het onderwijs. Deze afhankelijkheid wordt gezien als schadelijk voor de autonomie, privacy en kennisveiligheid. De motie stelt vo...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

100%
Vergaderjaar

2025-2026

Onderwerp

Motie van de leden Kathmann en Rooderkerk

Organisatie

Tweede Kamer

Kamer

2

Volgnummer

70

Tweede Kamer document

Bekijk op tweedekamer.nl

Document Informatie

Originele titel:

Digitale leermiddelen

Originele document ID:

79be0bae-6d9d-4992-ae7f-9ea001dbdedf

Bron Systeem:

Tweede Kamer

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Tweede Kamer

19 oktober 2025 - 19 december 2025

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.