De gemeente Gilze en Rijen wil gemeentelijke teksten in begrijpelijke taal (B1) schrijven. Dit om ervoor te zorgen dat alle inwoners de informatie kunnen begrijpen en meedoen. De motie is ingediend op 12 juni 2025.
Op 12 juni 2025 werd er in de gemeenteraad van Gilze en Rijen een motie aangenomen met als doel om teksten voor inwoners in begrijpelijke taal te schrijven, specifiek op taalniveau B1. De indieners van de motie, waaronder leden van Groen Gilze en Rijen, Kern '75, PvdA, CDA, VVD, D66 en Gemeentebelan...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Motie M2025-19 GGR-Kern'75-CDA-D66-PvdA-VVD-GB Begrijpelijke taal voor onze inwoners
6272134
Api.openraadsinformatie.nl
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.