Het lid Haage verzoekt de regering om kernindicatoren voor kansengelijkheid in onderwijs vast te stellen. Dit moet de monitoring en evaluatie van maatregelen ter vermindering van kansenongelijkheid verbeteren. De focus ligt op onderwijsloopbanen van leerlingen in plaats van afzonderlijke prestaties.
In een motie heeft het lid Haage van de Tweede Kamer gevraagd om aandacht voor kansengelijkheid in het onderwijs. De motie benadrukt dat het van belang is om kansen voor elk kind te waarborgen, ongeacht hun achtergrondkenmerken. Haage pleit ervoor om sectoroverstijgende kernindicatoren rondom kansen...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
2024-2025
Motie van het lid Haage
Tweede Kamer
2
11
Jaarverslag en slotwet Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2024
f2d0f488-e49f-424d-906d-af28926ed23c
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.