Middelbare scholieren zijn niet digitaal geletterd, ondanks hun vaardigheden met technologie. De KNAW stelt voor om een verplicht vak digitalisering in te voeren op de onderbouw van havo/vwo. Ook moet het keuzevak Informatica in de bovenbouw grondig vernieuwd worden.
Hoewel middelbare scholieren handig zijn met technologieën zoals smartphones en sociale media, ontbreekt het hen aan inzicht in de impact en risico's van digitale communicatie. Dit gebrek aan digitale geletterdheid vormt een probleem in de hedendaagse ICT-gebaseerde samenleving. Daarom pleit de Koni...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs - KNAW
//www.knaw.nl/publicaties/digitale-geletterdheid-het-voortgezet-onderwijs
Knaw.nl
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.