De nieuwe reclamecode is ontstaan uit onderhandelingen binnen de EU-pledge met als doel de reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen te beperken. Voedingsmiddelen mogen niet meer geadverteerd worden aan kinderen van 7 tot 12 jaar, tenzij ze voldoen aan specifieke criteria. Ook de toepassing van regels voor online reclame en social media is verduidelijkt.
De nieuwe reclamecode voor voedingsmiddelen is tot stand gekomen door onderhandelingen tussen deelnemers van de EU-pledge en andere belanghebbenden sinds 2013, deels als reactie op de toenemende kritiek op reclame op internet en sociale media. In 2013 besloot het bestuur van de FNLI om de afspraken ...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Nieuwe reclamecode zet trend inperking reclame gericht op kinderen door - FNLI
//fnli.nl/acties-sector/fnli-nieuwe-reclamecode
Fnli.nl
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.