Dit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, onderzoekt de betaalmoraal van reizigers in het openbaar vervoer. Het richt zich op de redenen voor niet of minder betalen en mogelijke interventies om de betaalmoraal te verbeteren. Resultaten tonen dat vooral jongeren vaak niet de juiste prijs betalen, met als hoofdmotieven financiële overwegingen en onduidelijkheid rondom regels.
Het rapport verkent de betaalmoraal van reizigers in het openbaar vervoer in Nederland. Uit het onderzoek blijkt dat de meeste reizigers hun vervoerskosten netjes betalen, maar dat er ook een significante groep is die dit niet doet, vaak uit financiële overwegingen of in verband met een onduidelijk ...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Account AanmakenOriginele titel: None
2025D05723
2024-2025
Rapport 'Waarom betalen reizigers niet altijd de juiste prijs voor hun ov-reis?'
Tweede Kamer
2
-1
Geen vergelijkbare documenten gevonden