WebPageDatum niet beschikbaar
knaw Flag

Onderzoek naar rekenonderwijs op basisscholen

Knaw

Korte AI Samenvatting

Een nieuw rapport concludeert dat de leermethode, realistisch of traditioneel, geen effect heeft op het rekenniveau van kinderen. Er is geen bewijs dat de gebruikte didactiek de rekenvaardigheid beïnvloedt. Dit geldt voor leerlingen op de basisschool in Nederland.

Uitgebreide AI Samenvatting

Volgens het rapport 'Rekenonderwijs op de basisschool' van de KNAW zijn er geen significante verschillen in rekenniveau tussen kinderen die realistisch rekenen leren en die dat op een traditionele manier doen. Het onderzoek toont aan dat er geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactische...

Maak een gratis account aan

Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

Web pagina bron informatie

Document Informatie

Originele titel:

Rekenonderwijs op de basisschool - KNAW

Originele document ID:

//www.knaw.nl/publicaties/rekenonderwijs-op-de-basisschool

Bron Systeem:

Knaw.nl

Vergelijkbare Documenten van web:knaw

Ontdek vergelijkbare documenten

Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.

Probeer nu 2 weken voor €1

Ontdek BeleidsRadar Premium

Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.

Beleidsradar Premium
Enterprise optie beschikbaar voor bedrijven, gemeenten, provincies en overheidsorganisaties. Vraag een offerte aan