Een nieuw rapport concludeert dat de leermethode, realistisch of traditioneel, geen effect heeft op het rekenniveau van kinderen. Er is geen bewijs dat de gebruikte didactiek de rekenvaardigheid beïnvloedt. Dit geldt voor leerlingen op de basisschool in Nederland.
Volgens het rapport 'Rekenonderwijs op de basisschool' van de KNAW zijn er geen significante verschillen in rekenniveau tussen kinderen die realistisch rekenen leren en die dat op een traditionele manier doen. Het onderzoek toont aan dat er geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactische...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Rekenonderwijs op de basisschool - KNAW
//www.knaw.nl/publicaties/rekenonderwijs-op-de-basisschool
Knaw.nl
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.