Een recente inventarisatie toont aan dat reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen vermindert, maar de focus verschuift naar sociale media zonder duidelijke transparantie. FNLI benadrukt het belang van verantwoordelijke marketing en organiseert informatiesessies voor leden. Het rapport is kritisch ten opzichte van de Reclamecode en vergelijkt deze met de Schijf van Vijf.
In het afgelopen jaar is voor de zevende keer onderzocht in hoeverre kinderen in contact komen met reclame voor voedingsmiddelen en of deze reclame voldoet aan de Reclamecode Voor Voedingsmiddelen. Het rapport laat zien dat hoewel de reclame gericht op kinderen in het algemeen afneemt, adverteerders...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand. Blijf op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen met AI alerts en chat onbeperkt.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
'Monitor kindermarketing voor voedingsproducten' 2024 - FNLI
//fnli.nl/actueel/monitor-kindermarketing-voor-voedingsproducten-2024
Fnli.nl
Zoekt in alle beleidsdocumenten via AI search, net als op de chat pagina
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.