Raadsstuk6 november 2025

Taken en verantwoordelijkheden van de griffier

Gemeente Oldebroek

Korte AI Samenvatting

De gemeentewet beschrijft de rol van de griffier in elke gemeente. De raad is verantwoordelijk voor de aanstelling en het beëindigen van de arbeidsrelatie van de griffier. De griffier ondersteunt de raad en is aanwezig tijdens vergaderingen.

Uitgebreide AI Samenvatting

De gemeentewet regelt de functie en verantwoordelijkheden van de griffier binnen de gemeente. Iedere gemeente heeft zowel een secretaris als een griffier, waarbij de functies van deze twee personen niet zijn samengevoegd. De raad heeft de bevoegdheid om de griffier aan te wijzen, de arbeidsovereenko...

Ontdek de volledige samenvatting

Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.

Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .

Originele Tekst

PDF Document

Bekijk het volledige document

Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!

Document Informatie

Originele titel:

Bijlage - artikelen Gemeentewet betreffende de griffier en griffie

Originele document ID:

7388536

Bron Systeem:

Api.openraadsinformatie.nl

BeleidsradarGPT

Doorzoeken van beleidsstukken

Even geduld alstublieft

Vergelijkbare Documenten van Gemeente Oldebroek

6 oktober 2025 - 6 december 2025

Ontdek vergelijkbare documenten

Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.