De digitaledienstenverordening introduceert regels voor reclame op onlineplatforms. Aanbieders moeten transparant zijn over de oorsprong van de reclame en mogen geen zorgvuldige profielen gebruiken die bijzondere persoonsgegevens omvatten. De Europese Commissie houdt toezicht op de naleving, met onderzoeken naar grote platforms zoals Meta en TikTok.
De digitaledienstenverordening, vastgesteld door het Europees Parlement en de Raad, legt specifieke verplichtingen op aan aanbieders van onlineplatforms met betrekking tot reclame. Reclame moet duidelijk gelabeld zijn en transparante informatie geven over wie de advertenties heeft gefinancierd. Prof...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
eli/dl/doc/E-10-2025-002936-ASW
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Probeer BeleidsRadar vandaag nog voor slechts €1 voor de eerste twee weken.