Op 2 oktober 2025 is de wijziging van artikel 44 van de Concessie voor het Hoofdrailnet goedgekeurd, gericht op transparantie en concurrentie in de verkoop van treinvervoer. Deze wijziging is het resultaat van een uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven en beoogt een gelijk speelveld voor NS en MaaS-dienstverleners. Jaarlijkse evaluaties van het referentieaanbod zullen ook plaatsvinden om te voldoen aan de nieuwe voorwaarden.
Op 2 oktober 2025 heeft de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat een besluit genomen om artikel 44 van de Concessie voor het Hoofdrailnet 2025-2033 te wijzigen. Deze wijziging is ingevoerd naar aanleiding van een tussenuitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb), wa...
Krijg direct toegang tot alle AI-samenvattingen en features. Nu 50% korting op de eerste maand.
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Als BeleidsRadar gebruiker kun je documenten direct in de browser bekijken en doorbladeren. Start met Beleidsradar voor €19,50!
2025-2026
HRN concessiewijziging
Tweede Kamer
2
-1
None
a6e163fe-3679-4811-b299-8380f9507345
Even geduld alstublieft
Als BeleidsRadar gebruiker krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Nu 50% korting op de eerste maand.