Producenten mogen geen reclame meer maken voor voedingsmiddelen gericht op kinderen tot 13 jaar, met uitzondering van gezonde producten. De wijzigingen zijn geïnitieerd door de voedselproducenten zelf en zijn vastgelegd om verantwoord om te gaan met reclame. Ook is er een toetsingskader voor gezondheidsclaims toegevoegd aan de Reclamecode.
De Reclamecode voor Voedingsmiddelen is gewijzigd om het maken van reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen efficiënter te reguleren. Voorheen was reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen tot 7 jaar al verboden, en met de recente aanpassingen hebben fabrikanten onderling afgesproke...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
Deze samenvattingen zijn automatisch gegenereerd door AI. Controleer altijd de originele tekst voor de meest accurate informatie. Fouten gevonden? Neem contact op .
Fabrikanten leggen flinke beperking kidsmarketing vast - FNLI
//fnli.nl/actueel/fabrikanten-leggen-flinke-beperking-kidsmarketing-vast
Fnli.nl
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.